Mengorak laNGkah maJu ke hAdaPan.

Mengorak laNGkah maJu ke hAdaPan.

Tuesday, July 27, 2010

RiMAs + LeMAs

Bismillahirrahmanirrahim.

Moga pena ini dapat melegakan hatiku yg gundah gulana..

Erm.. minggu ketiga di UKM. macam2 perkara yg aku lalui. ALhamdulillah.. Minggu ketiga x sesibuk mggu pertama n kedua di UKM. Biarpun minggu pertama n kedua sangat meletihkan dan memenatkan dan yg seangkatan dengannya, nape minggu ketiga ni sangat mengganggu hatiku yg mudah terusik. Minggu ni la aku rase ingin menangis sekuat hati, ingin lari dr UKM, ingin pulang ke kampung. Ya Allah, selamatkan hatiku Ya Allah.

Aku sangat2 x berminat dengan apa yg berlaku. Erm.. Sambutan Hari Guru. Program yg mulia. jadi ntah pape bila diselitkan dgn agenda2 yg langsung x berkenan di hati. Tarian, karaoke.. Ya Allah.. sampai aku bermimpi akan hal itu. Sungguh x tenang hatiku. Sangat x tenang. Aku lari dr jadi MC, still terlibat dgn booth pameran. xpe, bagiku booth pameran itu utk berkongsi ilmu. Aku dapat join.. Yang lain tue...???? Maafla kpd sahabat2 yg mengajak ke malam kemuncak sambutan Hari Guru. Awal2 lagi dah band dh.. Harap sangat2 sahabat2 faham atas penolakan tue.

Ya Allah..aku sangat takut dengan jadual kuliah semester nie. Masuk kelas dengan zero, keluar kelas jd negatif. Allahuakbar..apesal nie. Tiap malam aku cuba mengulang semula apa yg aku pelajari, dan setiap malam jugalah aku rasa terganggu.

Ya Allah, ada satu perkara yang selalu aku fikirkan..setiap masa, setiap detik aku bernafas, setiap pejam celik mataku. Aku sangat takut Ya Allah.. apa yang harus aku lakukan. Sesungguhnya Engkau lebih mengerti akan hal ini. Selamatkan hati2 kami Ya Allah. Tunjukkan pada kami jalan yg terbaik utk berkomunikasi antara lelaki dgn perempuan. Tunjukkan aku caranya utk mencari cinta yg diredhai.. Selamatkan aku dan sahabat2ku.. =(

Mata dh mula mengantuk. jari jemariku mula menari lemah. masa utk berehat wahai musliha sayang..

Assalamualaikum.


No comments:

Post a Comment