Mengorak laNGkah maJu ke hAdaPan.

Mengorak laNGkah maJu ke hAdaPan.

Wednesday, February 10, 2010

Warkah Adam untuk Hawa

Asssalamualaikum..
Kuteruskan menulis warkah buatmu Hawa.
Semoga kedatangan warkah ini tidak mengocak ketenangan dan kedamaian mu.

HAWA,,
Sekali lagi kesedihan menimpa diriku ini.
Hawa, ke mana hilangnya sopan santun dan hormatmu kepadaku? Dulu, jikau ingin mengungkapkan sebaris kata di hadapanku, kau akan menundukkan pandanganmu. Namun hari ini apa yang ku perhatikan, malumu kian lenyap. Antara kita seolah-olah tiada apa lagi yang menghalang. kau bisa menyapaku tanpa segan silu.

HAWA,,
Apa yg membimbangkan aku keadaan bisa menjadikan kita semakin hampir dan mengetepikan perintah dan tuntutan Allah. Pergaulan yg ku kira tidak wajar antara muslimin dan muslimat meletakkan aku dalam kekalutan perasaan. Terlalu bimbangnya kiranya satu hari nanti kaum mu dan kaum ku berjalan seiringan tanpa ada batasan lagi.

HAWA,,..
mengapa kau tidak semaikan malumu dalam hatimu?.. Mengapa Hawa yg ku kenali kini tidak selembut dulu. Kini kepercayaanku kian luntur tatkala ku melihat batas-batasmu kian luntur. Sedarlah Hawa..dirimu menyimpan maruah. usahlah terlalu ghairah dengan kaum ku. Kita punyai benteng yg teguh, janganlah diroboh..

HAWA,,..
Fahamlah kau tidak perlu menonjol kerana kau adalah permata yg berharga..Terus terang kukatakan, bukan keramahanmu yg ku pinta, tapi mengertilah Hawa..ku mahu kau pelihara kesopananmu. Maruahmu usahlah dipersenda.

HAWA,,..
Jika kita bersua muka, tundukkan pandanganmu..peliharalah suaramu dan usahlah kau terlalu tampilkan diri. Ingatlah Hawa batas-batas kita harus dijaga.

Walaupun aku tidak mampu terus menerus memimpin dirimu,tapi,,..sedarlah Hawa..sedarlah dirimu bisa terhumban ke dalam kehancuran jika kau masih mengamalkan pergaulan mu dan cara hidupmu. Aku tidak akan biarkan dunia ini dimamah laknat Allah disebabkan kelakuan kaum mu Hawa.

Sekian dulu warkah buatmu. Aku sentiasa menantikan perubahan dirimu. Wassalam..

No comments:

Post a Comment